تاثیر 14 فاکتور مربوط به دامنه بر روی رتبه بندی سایت در گوگل

سه شنبه 2 ارديبهشت 1399
10:51
baha

ما در این مقاله 14 تا از مهم ترین فاکتور هایی که مربوط به دامنه اند و روی رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر دارند را برای شما به صورت خلاصه گردآوری کردیم که با رعایت آن می توانید به سئو سایت خود و یا دیگران کمک کنید و رتبه های بالایی در گوگل کسب کنید.

1.اطلاعات wholsخصوصی در مقابل عمومی:
همانطور که در جریان هستید whois اسم سایتی است که از طریق آن می توانید صاحب یک دامنه را بشناسید. زمانی که whois های یک دامنهprivate باشد می تواند بیانگر این باشد که صاحب این دامنه مطالبی برای مخفی کردن داشته باشد اما زمانی که عمومی باشد گوگل سایت شما را برای کاربران مطمئن در نظر میگیرد.

2.طول عمر دامنه سایت:
مت کاتز درباره الگوریتم های رتبه بندی سایت می گوید:
تفاوت دامنه ای که شش ماه از ثبت نام آن می گذرد با دامنه ای که یکساله چندان زیاد نیست. به عبارت دیگر گوگل به سن دامنه اهمیت می دهد اما چندان زیاد نیس.

3.تعداد دفعات ثبت دامنه:
به استناد صحبت های یکی از کارشناسان گوگل:
دامنه های با ارزش معمولا برای چند سال مورد استفاده قرار میگیرند درحالی که دامنه های بی ارزش به ندرت بیشتر از یک سال استفاده می شوند. پس بنابراین زمانی که یک دامنه در آینده منقضی شود این انقضا به عنوان یک فاکتور در مشروعیت دامنه شناخته می شود.

4.تاریخچه دامنه:
گوگل تاریخچه و سابقه اون دسته از سایت هایی که در طول دوره ای دارای مالکیت مختلف بوده اند یا افت متعددی را تجربه کرده اند را دوباره تنظیم می کند. همین کار باعث می شود که لینک هایی که به دامنه ارجاع داده می شود خنثی گردد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند.

تبلیغات درون متنی

5. EMDیا دامنه دقیقا همتا:
EMD مخفف Exact Match Domain (دامنه دقیقا همتا) است. یعنی دامنه یک سایت دقیقا همان کلمه کلیدی مورد نظر باشد. برای مثال Seo.com . این مدل دامنه ها به گونه ای متفاوت عمل می کنند. یعنی اگر سایت کیفیت بالایی داشته باشد می تواند مفید باشد اما اگر کیفیت خوبی نداشته باشد می تواند نسبت به بروزرسانی EMD آسیب پذیر باشد.

تغییرات جزئی تدارک دیده شده در الگوریتم گوگل از میزان نمایش دامنه های دقیقا بی همتای بی کیفیت در نتایج جستجوی گوگل خواهد کاست.

6.جریمه شدن مالک دامنه:
اگر گوگل شخصی را به عنوان اسپمر شناسایی کند بقیه سایت هایی که ماله اون شخص است رو هم مورد بررسی دقیق تری قرار می دهد و این امر می تواند در رتبه بندی موثر باشد.

7.دامنه سطح بالای کد کشوری:
وقتی شما یک دامنه سطح بالای کشوری (همچون ir) داشته باشید باعث می شود رتبه سایت برای آن کشور خاص بهبود پیداکند اما توانایی سایت برای رتبه بندی سایت از نگاه گوگل را محدود می سازد.

8.اعتبار دامنه صفحه میزبان:
رتبه بندی سایت از نگاه گوگل بهبود می یابد زمانی که صفحه ای که روی یک دامنه معتبر قرار می گیرد رتبه بالاتری نسبت به صفحاتی که در دامنه های کم اعتبار قرار گرفته اند داشته باشد.

9.اعتماد دامنه / رتبه اعتماد:
اعتبار یا اعتماد یک سایت (اعتبار یک سایت بر اساس لینک هایی که از سایت های معتبر داده می شود حساب می گردد) یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت محسوب می شود.

10.عمر دامنه لینک دهنده:
بک لینک هایی که از دامنه های قدیمی داده می شوند ممکن است که از بک لینک هایی که از دامنه های جدید داده می شوند قدرتمند تر باشند.

11.تعداد دامنه های لینک شده:
تعداد دامنه های ارجاع دهنده یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت محسوب می شود

12.لینک های حاصل از دامنه های آموزشی ( gov. و edu.):
مت کاتز می گوید دامنه های سطح بالا عامل مهمی در رتبه بندی سایت نیستند با این حال، این مورد مانع از این که سئوکاران به دامنه های سطح بالا اهمیت ندهند نمی شود

13.TDL کشوری که دامنه به آن ارجاع شده است:
دریافت لینک از دامنه های سطح بالای یک کشور(مانند ir یا de) ممکن است به رتبه بندی بهتر سایت در آن کشور کمک کند

14.تنوع دامنه:
به روزرسانی Bigfood دامنه های بیشتری را به هر کدام از صفحات SRRP افزوده است.

پا نوشت

طراحی سایت ، طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ،


[ بازدید : 316 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]