کابل تصویر دوربین مداربسته / علت سوختن دوربین مداربسته

دوشنبه 6 دی 1400
13:33
baha

کابل تصویر دوربین مداربسته چیست؟

RG59_Cable,کابل,کابل تصویر,کابل کواکسیال RG59 تمام مس
کابل تصویر دوربین مداربسته از شاخه کابلهای کواکسیال است که به آن RG59 گویند. این کابل از نظر ساختمان کلی کاملا شبیه کابلهای آنتن تلویزیونی است و تنها تفاوت آن در قطر مغزی و حجم شیلد است. کابلهای تصویر RG59 در کیفیت های کاملا متفاوتی تولید می شوند. با کیفیت ترین کابلهای RG59 کابلهای با شیلد و مغزی مسی هستند.
در سیستم های مداربسته آنالوگ باید از هر دوربین مداربسته یک کابل تصویر به طور مستقیم به دستگاه DVR متصل گردد.

انواع کابل

برخی از اطاعات مربوط به انواع کابل RG59 به شرح جدول زیر است:
1010-کابل-تصویر,,
کابل تصویر دوربین مداربسته

خصوصیات کابل

مهمترین خصوصیت این کابل قطر مغزی آن است. در کابلهای RG59 قطر مغزی بین 1.2 تا 1.8 میلیمتر می باشد. جنس مغزی کابل میتواند از مس، آلومینیوم و یا آلیاژ مس باشد.
در اطراف مغزی کابل یک لایه پلاستیکی از جنس فوم قرار دارد که معمولا رنگی سفید یا شفاف دارد. این عایق نقش جدا کردن مغزی از شیلد را برعهده دارد.
پس از عایق یک لایه از شیلد بافته شده وجود دارد. در برخی انواع با کیفیت تر کابل یک لایه فویل نیز بیش شیلد و عایق فوم قرار گرفته است. شیلد و فویل اطراف کابل وظیفه جذب نویز را برعهده دارند. به ویژه در مسیرهای طولانی ضخامت و جنس شیلد از اهمیت بالایی برخوردار می شوند.
لایه پایانی کابل یک لایه PVC در اطرف کابل است که کابل را عایق و محافظت می کند.

طول کابل

کیفیت کابل تصویر به ویژه در مسافت های طولانی میتواند تاثیر خیلی زیاد بر روی کیفیت تصویر دوربین ها داشته باشد. کابلهای RG59 دارای محدودیت طول تا 500متر هستند. برای استفاده از کابل تا چنین مسافتی نیز باید حتما از کابل با کیفیت استفاده کرد. در صورتی که نیزا به انتقال سیگنال تا فواصل بیشتر از 500متر بود می توان از تقویت کننده استفاده کرد و یا انتقال را از طریق آنتن یا فیبر نوری انجام داد.
قیمت کابل تصویر دوربین مداربسته با توجه به کیفیت آن می تواند کاملا متفاوت باشد.

افت سیگنال در کابلهای دروبین مداربسته

گرچه از طریق تجربی، طول کابل کشی دوربین مداربسته به صورت حدودی مشخص می شود اما روش اصلی به دست آوردن میزان استاندارد کابل کشی با توجه به جدول میرایی سیگنال (attenuation) کابل است. تولید کنندگان حرفه ای کابل تصویر به همراه کابل خود جدولی از میزان میرایی کابل منتشر می کنند که مشخص می کند در هر متراژ از کابل چه مقدار افت سیگنال ایجاد خواهد شد.
از طریق این صفحه خواهید توانست میزان افت سیگنال ایجاد شده در کابل را در متراژهای متفاوت محاسبه کنید. برای استفاده از این جدول توجه داشته باشید که کابل رایج مورد استفاده برای دوربین های مداربسته کابل RG59/U است و فرکانس سیگنال های PAL حدود 4.4Mhrz خواهد بود. هر قدر افت سیگنال شما به دسیبل افزایش یابد سیگنال دریافتی شما در محل نمایش دوربین با نویز بیشتری همراه خواهد بود. برای دوربین های آنالوگ عادی افت سیگنال بیش از 10dB قابل قبول نیست.


1. خرید دوربین مدار بسته دوربین مداربسته آنالوگ شرکت نصب دوربین مداربسته هایک ویژن تهران قیمت ردیاب خودرو

2. قلاده جی پی اس دار ردیاب سالمندان آداپتور صنعتی


علت سوختن دوربین مداربسته

عمدتا یکی از بزرگترین دلایل سوختن دوربین های مدار بسته به قسمت منبع تغذیه (آداپتور) آنها بر می گردد. متاسفانه امروزه در بازار کشور ما اجناس بی کیفیت و غیر استاندارد به دلیل داشتن قیمت پایین به وفور یافت می شود. استفاده از این اجناس در اکثر موارد یا همان لحظه اول اتصال به دوربین و یا در طولانی مدت سیستم را دچار اشکال کرده و باعث سوختگی دوربین می شود. منبع تغذیه استاندارد برای دوربین های دید در شب معمولا 12ولت و دارای 1/5 تا 2 آمپر می باشد، که این مقادیر باید ثابت باشد در منبع تغذیه های غیر استاندارد این مقادیر دارای نوسان بوده و باعث آسیب رسیدن به دوربین می شود. به خاطر داشته باشید که دلیل در سوختن دوربین های مدار بسته یا بالارفتن ولتاژ و یا آمپر از سمت منبع تغذیه می باشد. در مواردی هم شاهد بوده ایم که به دلیل نوسانات برق شهری دوربین ها دچار سوختگی شده اند که اگر باز هم از آداپتورهای استاندارد استفاده کنیم این مشکل به حداقل خواهد رسید. نکته دیگر که حائز اهمیت است در مورد استفاده از منبع تغذیه های مرکزی می باشد.

گاهی پیش می آید که در سیستم های مدار بسته اجرا شده که مثلا دارای چند دوربین با فواصل طولانی هستند مساله افت ولتاژ پیش می آید. برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ پاسخ: بعضی از افراد تکنسین و نصاب های با تجربه مدار بسته بر این باور هستند که برای فواصل طولانی بهتر است از برق 220ولت استفاده شود و منبع تغذیه در نزدیکی دوربین ها قرار بگیرد که این موضوع بسیار صحیح و استاندارد است اما باید یه خاطر داشته باشیم که برای اینکار کابل برق که جریان 220از آن عبور می کند را تحت پوشش مطمعن و از مسیر امن (SAFE) عبور دهید تااز ایجاد مشکلاتی نظیر اتصالی و یا آتش سوزی ناشی از اتصال برق شهری جلوگیری شود.

اما در مواردی هم شاهد این موضوع هستیم که مسیرهای عبور کابل کوتاه است و نسبتا دارای فواصل کوتاه از منبع تغذیه مرکزی هستند. اما باز هم با افت روبرو هستیم. این مشکل تنها یک دلیل دارد و آن هم کیفیت کابل برقی است که برای این سیستم استفاده کرده اید، به طوری که به دلیل استفاده از آلیاژهای غیر استاندارد به جای مس در کابل جریان برق دچار افت ولتاژ می شود. و اما راه حل این مشکل چیست؟ دو راه وجود دارد، اول اینکه اگر از کابل برق ضخیم استفاده کرده اید به طوری که بتوان از آن جریان 220عبور داد، می توانید با اتصال مستقیم برق 220در کنار هر دوربین از منبع تغذیه استاندارد استفاده کنید و آداپتور مرکزی را از سیستم خارج کنید. بخاطر داشته باشید ابتدا برای این کار از جدا بودن دوربین ها به کابل برق اطمینان پیدا کنید تا برق220به صورت مستقیم به دوربین ها وصل نشود و دچار سوختگی نشود. راه حل دوم : اگر کابل برق مصرف شده شما توان عبور برق 220را ندارد و نازک است به آداپتور مرکزی مراجعه کنید. مطابق شکل یک پیچ ولوم (پتانسیومتر) روی آن خواهید یافت. آن را با یک پیچ گشتی ساعتی آرام بچرخانید. با این کار ولتاژ خروجی آداپتور شما تغییر می کند و می توان آن را از 12 ولت افزایش دهید تا مشکل افت ولتاژ حل شود. به یاد داشته باشید که همیشه از ابزار مناسب و اهم متر (مولتی متر) در کارهای خود استفاده کنید تا بدانید چه میزان ولتاژ را به دوربین داده اید.


[ بازدید : 192 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]