عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته آنالوگ قیمت_دوربین_مداربسته,قیمت دوربین مداربسته,دوربین مداربسته

چهارشنبه 23 تير 1400
12:03
baha

قیمت_دوربین_مداربسته,قیمت دوربین مداربسته,دوربین مداربسته و قیمت
اولین عامل تاثیر گذار بر روی قیمت دوربین های انالوگ برند آنهاست. اینکه کدام تولید کننده این محصول را ساخته است تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت دوربین های مداربسته خواهد داشت. (برای روشهای شناسایی دوربین های متفرقه این مطلب را بخوانید)
دومین عامل تعیین کننده بر روی قیمت دوربین ها کیفیت تصویر و نوع چیپ تصویر آنهاست. کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ را با واحد تیوی لاین (TVL) نشان می دهند. کیفیت تصویر دوربین های انالوگ امروزی بین 420 تا 700 تیوی لاین است. طبیعتا هرقدر کیفیت تصویر دوربین بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. در رابطه با چیپ تصویر نیز به صورت کلی چیپ های CCD گران قیمت تر از چیپ های CMOS یا DIS هستند.
سومین عامل تعیین کننده بر روی قیمت دوربین لنز آن است. دوربین هایی که دارای لنز ثابت هستند معمولا قیمتی به مراتب پایین از دوربین های با لنز متغییر (وریفوکال) دارند.
عامل بعدی تعیین کننده در قیمت دوربین وجود OSD منو بر روی دوربین است. گرچه معمولا این منو کاربرد زیادی در دوربین ها ندارد اما تاثیر زیادی بر روی قیمت دوربین مداربسته دارد.
عواملی مانند دید در شب IR، جنس بدنه دوربین و ... نیز میتوانند تا حد کمی بر روی قیمت دوربین تاثیر گذار باشند.

هایک ویژن قیمت hikvision انواع دوربین مدار بسته یو پی اس


6 فاکتور موثر در قیمت دوربین مداربسته

در هر خریدی قیمت یکی از مهم ترین دغدغه های خریداران است. قیمت دوربین مداربسته نیز در خرید آن از این قاعده مستثنی نیست. قصد داریم 6 عامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته را به شما معرفی کنیم. با دانش بیشتر انتخاب و خرید هوشمندانه تری را تجربه کنیم. آیا شما می دانید عامل اصلی موثر بر قیمت دوربین مداربسته چیست؟

با ما تا انتهای مقاله با این عناوین همراه باشید:

  1. تاثیر برند بر قیمت دوربین مداربسته
  2. تکنولوژی، عامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته
  3. کیفیت تصویر عامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته
  4. تاثیر لنز در قیمت دوربین های مداربسته
  5. جنس بدنه، فاکتور موثر در قیمت دوربین مداربسته
  6. قابلیت بهبود تصویر در دوربین های مداربسته
  7. هوشمندی دوربین مداربسته
  8. ویژگی های خاص دوربین مداربسته

1.تاثیر برند بر قیمت دوربین مداربسته

اولین عامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین های مداربسته برند آنها است. برند در واقع تولید کننده محصول را معرفی می کند. این که چه تولید کننده ای دوربین را ساخته است تاثیر زیادی بر روی قیمت دوربین های مداربسته خواهد گذاشت. اعتبار برند، کیفیت محصول، تکنولوژی، موارد خرابی و طول عمر، مواردی هستند که با مشخص شدن برند دوربین مداربسته قابل جستجو و دستیابی است.

در سطح جهان برندهای مختلفی در زمینه دوربین مداربسته فعالیت دارند. از تمام این برندها حدود 7 یا 8 برند بین المللی در ایران فعالیت می کنند. اگر برندهای دوربین مداربسته را برحسب قیمت تقسیم بندی کنیم، سه گروه خواهیم داشت:

  • گران قیمت ها مانند: Sony و Panasonic (ژاپن)، Axis (سوئد)، Bosh (آلمان)،
  • گروه متوسط مانند: Vivotek، GeoVision ،Avtech
  • ارزان قیمت ها مانند: Hikvision، Uniview، Dahua

*** در نظر داشته باشید قیمت بالای یک برند لزوماً نشان دهنده بیشتر بودن کیفیت تمام محصولات آن نیست. به طور مثال در برند هایک ویژن (از دسته ارزان قیمت ها) مدل هایی وجود دارند که با کیفیت مدل هم تراز در برند گران قیمتی مانند بوش برابری می کند.

2. تکنولوژی، عامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

دومین عامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته تکنولوژی به کار رفته در ساخت دوربین است. با توجه به نوع تکنولوژی (آنالوگ، آنالوگ HD و تحت شبکه (IP)) به کار رفته در دوربین مداربسته قیمت دوربین متغیر خواهد بود. معمولاً دوربین های تحت شبکه (IP) به سبب دارا بودن قابلیت ها و کیفیت بالاتر، گران تر هستند. دوربین های مجموعه آنالوگ نصب ساده تری و قیمت پایین تری از نوع تحت شبکه آنها دارند.

*** در این مورد لازم به ذکر است که خرید دوربین تحت شبکه همیشه برای همه کارآمد نیست. بلکه با درنظر گرفتن نوع نیاز باید دوربین انتخاب شود. براساس تجربه کارشناسان این حوزه، نوع دوربین مداربسته مناسب برای هر کاربری بهتر مشخص می شود.

در مواردی دوربین های آنالوگ HD نیاز کاربر را به خوبی پاسخ می دهد. دوربین هایی با قابلیت های بسیار نزدیک به دوربین های تحت شبکه و قیمتی بسیار مناسب تر از آن هستند. از طرفی گاهی صرف هزینه جهت کابل کشی و تجهیزات برای استفاده از دوربین های آنالوگ HD بسیار بیشتر از هزینه دوربین های IP می شود. در این حالت دوربین IP پیشنهاد مناسب تری است.

3. کیفیت تصویر عامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته

فاکتور موثر در قیمت دوربین مداربسته

سومین فاکتور موثر بر قیمت دوربین مداربسته کیفیت تصویر است. کیفیت تصویر در دوربین مداربسته با یک عدد در کنار مگاپیکسل بیان می شود (1 مگاپیکسل یا HD، 2 مگاپیکسل یا Full HD و…). هرچه این عدد بزرگتر باشد رزولوشن تصویر بالاتر و کیفیت تصویر بهتر خواهد بود. بالاتر رفتن کیفیت تصویر بیشتر شدن قیمت دوربین مداربسته را به همراه دارد.

4. تاثیر لنز در قیمت دوربین های مداربسته

چهارمین عامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته، لنز دوربین است. عموماً دو نوع لنز در دوربین های مداربسته وجود دارد، لنز ثابت و لنز متغیر یا وریفوکال (Varifocal). دوربین با لنز ثابت همواره زاویه دید ثابتی دارند و ارزان تر هستند. دوربین های مداربسته با لنز متغیر به علت داشتن قابلیت هایی مانند امکان تغییر در زاویه دید و بزرگنمایی تصویر قیمت گران تری نسبت به دوربین های با لنز ثابت دارند.

لنز دوربین مداربسته و انواع آن

انواع لنز در دوربین های مداربسته طراحی شده است. برای آشنایی بیشتر با انواع لنز مقاله مربوط را بخوانید.

لنز و انواع آن در دوربین مداربسته

5. جنس بدنه فاکتور موثر در قیمت دوربین مداربسته

پنجمین عامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته جنس بدنه دوربین است. معمولاً دوربین ها بدنه پلاستیکی یا فلزی دارند. طبیعتاً دوربین های مداربسته با بدنه فلزی به سبب مقاومت فیزیکی بالاتر، نسبت به نوع پلاستیکی آن گران تر است. دوربین های مداربسته با بدنه فلزی به علت مقاومت در برابر گردوغبار و رطوبت برای محیط های بیرونی مناسب تر هستند.

6. قابلیت بهبود تصویر در دوربین های مداربسته

قابلیت بهبود تصویر ششمین عامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته است. دوربین مداربسته با قابلیت بهبود تصویر قیمتی بالاتر از نوع معمولی آن دارد. در دوربین های مداربسته برحسب بروز شرایط خاص قابلیت هایی تعریف شده است. از جمله قابلیت HLC که کیفیت تصویر را با حذف نقاط پر نور در آن، بهبود می دهد. قابلیت WDR و BLC که در محیط هایی با شدت نور متفاوت، کیفیت تصویر محیط کم نور را بهبود می دهد. از کابردهای قابلیت WDR در دوربین های مداربسته پلاک خوان است، در شب سطوح گوناگون نور ایجاد می شود. این قابلیت سطوح مختلف نوری را تا حدودی یکسان سازی نموده و در نهایت تصویری یک دست را ایجاد می نماید.


پکیج دوربین مداربسته دوربین مداربسته نصب دوربین مدار بسته هایک ویژن


[ بازدید : 296 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]