راهکارهای پارکینگ هوشمند

چهارشنبه 29 بهمن 1399
11:28
baha


پارکینگ هوشمند مجموعه راهکارهای هدفمند برای مدیریت پارک ماشین ها در مجتمع های پر جمعیت و یا کل شهر های هوشمند است. به عبارتی دقیق تر هدف از یک راهکار پارک هوشمند برای حفاظت، کمک به اپراتورهای پارکینگ در مدیریت پارک خودروها، افزایش بهره وری، تقویت حفاظت و ارتقای خدمات به مشتری می باشد. به طور کلی سیستم پارک هوشمند، از یک دوربین مداربسته حفاظتی به عنوان سنسور استفاده می کند که به ویدئوآنالیتیک مجهز است و کارها را با کمک هوش مصنوعی اجرا می کند.

یکپارچه سازی پارکینگ هوشمند

در تعریف فرآیندهای پارکینگ های هوشمند یک فرآیند سه مرحله ای اتفاق می افتد که این سه مرحله عبارتند از تشخیص، تأیید و اجرا. کارشناسان معتقدند که افزایش دقت و پاسخ آنی در سیستم های پارکینگ هوشمند، عوامل ضروری برای تشخیص و تأیید پلاک خودروها و شناسایی تخلفات به شمار می روند. همچنین قابلیت پیشرفته در آنالیتیک و وجود یک سنسور تصویر قدرتمند در دوربین شبکه ای، تشخیص و تأیید دقیق را در شرایط مورد نیاز تضمین می کند. با یکپارچگی بی نقص بین دستگاه ها (مانند یک بلندگوی صوتی)، تجزیه و تحلیل و اجرای درست سیستم مدیریت ویدئوی مرکزی، واکنش ها سریعتر و آسانتر می شود. این سیستم یکپارچه با تأیید و عملکرد سریع، بر پایه قوانین ایمنی و حفاظتی منطبق است.

پیشگیری از سوءاستفاده از پارکینگ اتومبیلها

مزیت های اجرای پارکینگ های هوشمند بسیار زیاد است اما در حالت کلی پارک هوشمند برای مشتریان چندین مزیت دارد؛ یکی سهولت در دسترسی به خدمات پارکینگ ها، سرعت در اجرای عملیات، امنیت بیشتر و همچنین رصد دقیق تر پارکینگ های هوشمند برای اطمینان از امنیت بالای آنها.

اگرچه جلوگیری از دسترسی آسان و مطمئن به محوطه پارکینگ ممکن است ضروری ترین هدف به شمار رود، اما مزایای دیگر آن به همان اندازه برای مشتریان در بازارهای هدف مختلف اهمیت دارد. در حالت کنترل گیت یک محوطه پارکینگ، اعطای دسترسی به پلاک خودروهای تأیید شده می تواند به وسیله دوربینهای دارای قابلیت پلاک خوان ساده تر و سریعتر شود. اتومبیل های رجیستر و ثبت شده زمانی که سیستم تشخیص پلاک خودرو آنها را تأیید کرد، می توانند به طور خودکار دسترسی مناسبی به محوطه پارکینگ داشته باشند. بازدید اتومبیلها بدون دسترسی از قبل تأیید شده می تواند مدیران حفاظتی را به وسیله یک دستگاه اینترکام یا تصویری، مطلع کند و این تأییدیه می تواند توسط مدیر حفاظت، از راه دور به دو حالت تصویری یا کلامی صورت گیرد.

یکپارچگی بی نقص بین دستگاه های متصل، یک فرآیند اجرای بی وقفه همراه با تشخیصی مطمئن را فراهم می کند که کاربران می توانند از تأخیر و خطای کمتر نسبت به نیروی انسانی و سرعت عمل بالای دستگاه های اتوماتیک بهره مند شوند. با همین سیستم، پرسنل خدمات رسانی به مهمانان می توانند وسایل نقلیه مهم، VIP و ویژه را به صورت پیش بینانه تأیید کنند تا اولویت را به این وسایل نقلیه بدهند.

پارکینگ هوشمندبیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مدار بسته تی وی تی قیمت دوربین مداربسته

پارک غیر قانونی و تقویت قوانین پارکینگ

راهکارهایی که با پارک غیر قانونی در خیابانها مقابله می کنند، از جهات متعددی تأثیر مثبت دارند. مشتریان و مصرف کنندگان نهایی زمانی که بتوانند به کمک سیستم های صوتی، پاسخ آنی بهتری بدهند از مزیت بی نظیری برخوردار خواهند بود.

اگر یک تخلف مربوط به پارک در خیابان رخ دهد، مانند پارک دوبل، یک هشدار سریع ارسال خواهد شد، که مراکز حفاظتی را قادر می سازد تا گام هایی برای حل شرایط به وجود آمده، پیش از تشدید سریع آن بردارند. علاوه بر آن، یک بلندگوی صوتی متصل به دوربین می تواند به طور خودکار اعلامیه ای پخش کند؛ مانند «شما در حالِ پارک در یک مکانِ ممنوعه هستید». این صدای ضبط شده اغلب نقش یک بازدارنده خوب را ایفا می کند و به متخلفین احتمالی هشدار می دهد که آنان تحت نظارت هستند.

بهبود خدمات حفاظتی

با یکپارچه سازی با سایر راهکارها، مزایای پارکینگ هوشمند تا حد زیادی گسترده تر می شوند. به عنوان مثال، هتل ها می توانند از کدهای QR استفاده کنند و آنها را برای مدیریت پارکینگ مهمانان با فناوری تشخیص پلاک خودرو یکپارچه نمایند. هنگام رزرو یک اتاق در هتل، مهمان می تواند شماره پلاک اتومبیل خود را ارائه کرده و یک کد QR دریافت نماید تا به گاراژ و پارکینگ هتل دسترسی ایمن پیدا کند. با کمک سیستم های مناسب، مهمانان می توانند به محض اینکه دوربین، شماره پلاکشان را برداشت، دسترسی یابند.

تصویر بزرگتر آن است که اتخاذ فناوریهای پارک هوشمند با ارائه قابلیت هایی که فعالیت های کاری شان را ارتقا می دهند، سیستم های حفاظتی را به یک شریک فعال در درآمد یک شرکت تبدیل کند. پیش بینی می شود این فناوری در آینده افراد را تا حد قابل توجهی به خود وابسته سازد.


[ بازدید : 368 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]